Bangladesh


Aku menghadiri satu training kat PJ selama 4 hari sehingga semalam. Selain aku, ada 5 trainee lelaki dan kesemua daripada mereka adalah orang Bangladesh (tak termasuk aku ok). Mereka ni bukan orang Bangla yang menetap di Malaysia dan tahu berbahasa Malaysia, sebaliknya memang berasal dari Bangladesh dan haram tak faham bahasa kita. Aku kira mereka ni jutawan di sana, macam-macam mereka beli di pusat beli-belah terkenal di Kuala Lumpur. Dengar cerita mereka nak ke Genting pula hari ini.

Mereka sangat peramah, dan suka berkawan. Aku banyak juga belajar sedikit sebanyak tentang Dhaka, tempat tinggal mereka. Aku juga belajar bahasa Bangladesh, antaranya:

Tumar nam ki?
Amar nam Muhaimin

dan juga ini:

Ami tumake bhalobashi, Latipah.
6 comments:

Blogger adie wrote
kenapa perkataan Muhaimin tu di'italic' kan tapi perkataan Latipah tidak. adakah perkataan Muhaimin tu adalah perkataan Bangladesh jugak.hehe

Anonymous semut api wrote
ada kamus bangla x?
gua x paham...

:)

Blogger me3n wrote
Penyubiru:
Kesilapan kecik cenggitu pong ko perasan kan? ;p.

Semut:
Takde ar bro..kopipes jek kat Google sure ada ;p.

Blogger Super Nia Hana wrote
penyu tu leh jadi cikgu dah..ekekeke

Blogger Unknown wrote
bahasa dia lebih kurang gak hindi ek?Tumar nam ki?
dalam hindi jadi, tum hara nam kya hai?

beb nk tye..
adakah bau bangla kaya ni lebih kurang bau bangla kelas bawahan?
;p

Blogger cekago wrote
ami tumake bhalobashi, meen ^.~

Post a Comment
Get back to home


Profilo
Hotlinks
Divisions
Daily Doses
What's New
Posted B4
Booked
I Do Surf
Home | e-toyol.com | Latipah | Premier Goals