Rokok
Aku mengemas bahagian dalam kereta mak aku yang akan dijual tak lama lagi.

Rokok ini adalah antara barang bawah seat yang aku jumpa:



Jangan salah paham plak, mak ku bukan perokok! Kereta mak selalu digunapakai oleh adik beradik ku.

Dah hampir 2 tahun aku tak sentuh rokok. Tak mungkin rokok ini boleh mengawal ku.



Pergi kau! Minda aku dah tiada ruang untuk rokok selama-lamanya!

Ini quote aku sendiri (ulangan): Semasa merokok, aku seperti mengalami mimpi indah. Apabila berhenti, rupa-rupanya aku baru bangun dari mimpi yang ngeri.
15 comments:

Blogger nur'ain wrote
ad3ck, tahniah :)
tak ada yg mustahil kan :D

Blogger Nem0 o0h Nem0 wrote
tahniah sbb baru sedar dari mimpi ngeri.. =]

Blogger Mr PenyuBiru wrote
lepas ko patahkan,ko sambung smula rokok tu pahtu hisap kan?kan? hihi..

Blogger The Zulus wrote
insaf kejap aku... hahahahaha

Blogger Masy wrote
patah satu je, lg sekotak ttp dibedal hehee

Blogger Ayaq masak wrote
tahniahhhh 2 tahun tak isap rokok! ayam beri peraud of yu.

Blogger Super HaNa wrote
hoh...tlg bg petua cane ko leh jadi caniii!!

waatshi nk bg petua kt org len plak

Blogger puterikurekure wrote
bagus2...camni la...baru gerek!!!

Blogger Super HaNa wrote
oit..cepat laaa
bg petua

Blogger ad3ck wrote
Hana:
Petua dia:
1. Kena ada keinginan.
2. Perlu kuasa minda/mental untuk kawal.
3. Delay waktu merokok, sama macam kita delay solat.
4. Sentiasa ingat yang tubuh badan kita yang cergas dan sihat bukan untuk kebaikan kita sahaja, tetapi juga keluarga dan masyarakat.
5. Kita hidup sekali je, jadi janganlah kita mati disebabkan rokok.

:)

Anonymous en_me wrote
vah vah vah, mak nak beli kete baru tewww..

Blogger Super HaNa wrote
tq adeck!
watashi wat entry sambil mencedok bebulat petua ko

nih minta izin plagiat neh!

*padahal dh post dah
ahakss

Blogger DeeN wrote
Bagus, bagus! Teruskan usaha anda. Hahaha!! Kalo aku keje kat ADK, ko la org pertama aku bawak ke roadshow anti dadah kat sekolah2. Tajuknya: bagaimana saya boleh berhenti merokok?

ok kan? hehehehe...!

Blogger Mohd Hafizd wrote
say NO~!!

Blogger author:m!a wrote
oh so proud!!! tq lah for the tips.. sgt amat berguna.. tp,pengusaan minda nih agak payah untuk digunakan kalo dh addict to rokok kn.. hurm.. will think another way+ur tips!!

anyway,mmg tahniah!!! im on my way for helping some1 who really care to stop! he just "care".. haih~

Post a Comment
Get back to home


Profilo
Hotlinks
Divisions
Daily Doses
What's New
Posted B4
Booked
I Do Surf
Home | e-toyol.com | Latipah | Premier Goals