The Graffiti Thing
Isnin ari neh..n aku cuti..Yes~! thanx to Titicaca sebab bagi cuti 'tanpa rekod'..;p






And aku rase ader beberape kesan aku cuti ari nih..

1. Batuk + selsema + demam yang menjadi-jadi sejak ari Jumaat da kurang..(kalau pergi kejer mesti lagi menjadi-jadi..;p)

2. Dapat cuti 3 hari..;p

3. The graffiti thing..



You: Tak paham ar yang no 3 tuh..
ad3ck: ok, aku terangkan..























Citer dier cenggini..pagi tadi aku jenjalan kat taman berdekatan umah aku..sajer nak amik udara segar..


Tetiber aku nampak 7-10 orang budak berpakaian sekolah buat per tah kat tembok taman tuh..aku menghampiri mereka senyap2..dorang tak perasan lagi..takder bau ganja/rokok..da dekat sket baru aku perasan dorang wat per..menggunerkan spray, dorang conteng dinding tembok tuh~!


Budak2 nih da la ponteng sekolah, pastuh merosakkan bende awam plak~! sepanjang tembok tuh memang da banyak 'graffiti'..n aku pasti mesti budak2 nih jer yang pnyer kejer..


Aku memang nekad nak marah nih..sebab rase tanggungjawab sebagai orang awam tuh ader dalam diriku..


Aku menghampiri dorang..aku cuber perhatikan per yang dorang conteng tuh..


"jap.." aku cakap dalam hati..aku tengok betul2 per yang dorang conteng.."biar betul?" aku bisik sendiri..


Tetiber sorang dari budak2 tuh nampak aku..dier ajak member dier blah..sumer lari lintang pukang..tapi aku tak kejar..sebab masih tergamam dengan per yang dorang conteng tuh..


Aku tersenyum sorang..tak jadi marah kat budak2 tuh..kini aku paham 'mesej' yang budak2 tuh nak sampaikan melalui graffiti tuh..








Nih gambar yang aku amek lepas budak2 tuh lari..




































































Tembok taman berdekatan rumah aku..


Sampai skang aku masih tersenyum~! Hahahaa~!









dapat idea dari geargie..jangan marah2, n selamat berposer..;p

*update*
it's cool..try it yourself here..
0 comments:

Post a Comment
Get back to home


Profilo
Hotlinks
Divisions
Daily Doses
What's New
Posted B4
Booked
I Do Surf
Home | e-toyol.com | Latipah | Premier Goals