Kes Buang Anak!
What I'm about to write here is a no-joke true story..so be serious please..



It starts here:

Pagi tadi dlm kul 7.30am..aku tengok cuaca cerah kat luar..ok gak kalau pegi jogging nih..

Pegi tukar baju..bawak bekal air and amek kasut dalam stor..



















Menuju ke arah pintu..






















Sebelum bukak pintu, aku dengar suara cam rengekan kat luar.."Whaddah3ck is that??" aku tanyer dalam hati..maser tuh aku sorang..mak da kuar, ader aktiviti persatuan..yang lain tido lagi.."anak saper la nangis pepagi neh.."

















Sambil bukak pintu, terdengar rengekan tuh makin kuat..aku dengar dengan teliti..bunyi nih cam datang betul2 sebelah pintu yang aku nak bukak nih.."biar betik?" [hati semakin tertanyer-tanyer..]..cepat2 bukak pintu..and jangkaan aku tepat..














after selak sket pintu tuh, nampak kain kaler coklat.."Ar, sudah~!"
























Aku bukak abes pintu tuh dan..
























"Ya Tuhan~! ini kes buang anak nih" aku cakap dalam hati..aku tenang..sambil geleng2 kepala..tak nak menggelabah..sebab kalau menggelabah, makin teruk keadaan nanti..







































Aku kuatkan semangat..cuba angkat anak itu.."memang comel..tapi per yang mak ko da buat kat ko neh~?"
































Kasihan..



Aku pun mengusap anak tuh.."Ko lapar nih.."..aku masuk dalam amek ikan yang lebih2 malam tadi..dan bagi kat anak kecil tuh.."Kasihan"..aku mengeluh..



Selepas makan..


Untuk beberapa hari nih, biarla dia duk kat umah aku..

~Da


please note:
kain kaler coklat yang aku maksudkan ialah kain lap kaki yang memang ader sebelah pintu tuh..

0 comments:

Post a Comment
Get back to home


Profilo
Hotlinks
Divisions
Daily Doses
What's New
Posted B4
Booked
I Do Surf
Home | e-toyol.com | Latipah | Premier Goals