Aku Tangkap Pencuri!
Perkara neh berlaku Sabtu lepa..

you: Ar, tengok tajuk pong ku da agak mesti cam cerita ari tuh kan?
ad3ck: Ee. kisah benar la neh. betul neh.
you: Hah sambung la!

Perkara neh berlaku Sabtu lepas.

Aku baru balik dari surau lepas solat subuh. Keadaan gelap dan sunyi.

Sampai rumah aku. Tiba-tiba nampak dahan pokok mangga aku tuh bergoyang. Aku terkejut beruk sket sambil cepat-cepat tengok tempat goyang tuh.

Aku nampak dia! Jelas. Aku yakin, dia neh la pencuri* yang menjadi buruan ramai tuh! Tapi dia tak nampak aku. Inilah peluangnya. 'Aku mesti tangkap ko!' Da la aku memang bengang ngan ko!!** Aku masuk umah jap. Ambil apa yang patut.

Cepat-cepat ku keluar balik. Dia ada lagi. Tapi nampaknya dia cam cuba melarikan diri ke bangunan rumah kedai depan umah aku tuh. Aku menghampirinya dari belakang. Dia tak perasan lagi.

Cepat-cepat aku tangkap dia!

Hahaha ku berjaya tangkap! Akhirnya! Yes!







you: Ko tangkap pencuri? ah tak cayer ah aku.
ad3ck: Aku kan Spiderman!
you: Tunjuk sket bukti?
ad3ck: Kat bawah neh gambar-gambar pencuri tuh!
























































you: Mane?
ad3ck: Scroll down la lagi. hehe padan muka.






























































::click to enlarge::


Pencuri aka musang pandan tuh tengah tengok aku!


Usha tak puas hati


Bukan senang weh nak amek gambar de neh!




you: Cheh. Kata dapat tangkap? mana gambar ko pegang dia?
ad3ck: Aku tangkap gambar jer la.
you: !dang!


*pencuri mangga
**bengang sebab ari tuh la!


~da
0 comments:

Post a Comment
Get back to home


Profilo
Hotlinks
Divisions
Daily Doses
What's New
Posted B4
Booked
I Do Surf
Home | e-toyol.com | Latipah | Premier Goals